پرسش مهر 97

مهارت آموزی،تجربه اندوزی، موفقیت

پرسش مهر 97

مهارت آموزی،تجربه اندوزی، موفقیت

این وبلاگ با هدف پاسخگویی به پرسش مهر سال تحصیلی 98-97 با محوریت پاسخ به سوال رئیس جمهور محترم در خصوص راهکارها و اقداماتی می باشد که در سال تحصیلی گذشته منجر به موفقیت برای معلمین و دانش آموزان شده طراحی گردیده و تمامی اشکال،تصاویر و اهداف ارائه شده در این وبلاگ نتیجه عملکرد یک ساله اینجانب می باشد. امیدوارم با نظرات سازنده خود مرا در تکامل و بهبود هرچه بهتر این وبلاگ یاری رسانید.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
پیوندهای روزانه

اینجانب فاطمه محمدزاده نیری آموزگار پایه سوم ابتدایی اداره آموزش و پرورش شهرستان نیر می باشم. این وبلاگ در جهت آشنایی همکاران با توانمندی های و مهارت های آموخته شده بنده و دانش آموزان در سال تحصیلی 97-1396 طراحی شده است. امیدوارم در لحظاتی که در این وبلاگ حضور دارید وقت گرانبهای شما در جهت علم آموزی و انتقال تجارب شیرین سپری شده باشد امیدوارم که مارا از نظرات ارزشمند خود بی نصیب نگذارید.

باید توجه داشت برای سال های آتی که کشور ما فاقد منابع عمده درآمدزای زیر زمینی خواهد شد، راهی جز مهارت آموزی و نوآوری جهت اداره ی جامعه نمی ماند که این امر، قطعاً می تواند به دست مهارت آموز آموزگاران و هیئت های علمی محقق گردد.بنابراین با توجه به اهمیت مهارت آموزی و نقش کلیدی آن در رشد و توسعه جوامع، گسترش و تقویت نهادهای علمی و اهتمام در جهت اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و ارتقاء جایگاه تحقیقات در کشور، برای سرعت بخشیدن به روند توسعه یکی از لوازم و ضرورت های بنیادین جامعه است .

 علیرغم تلاش هایی که در جهت اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در آموزش و پرورش انجام می گیرد متاسفانه فعالیت های فرهنگی لازم برای شناسایی اهمیت مهارت آموزی بخوبی انجام نشده و در مدارس ما امر مهارت آموزی چندان جدی گرفته نمی شود. به همین علت دانش آموزان پس از گذراندن دوران دبیرستان و ورود به دانشگاه به علت عدم آشنایی با این مقوله حتی علاقه ای به کارهای تحقیقی و عملی نشان نمی دهند و ما همواره شاهد تحقیقاتی سطحی، ناکارآمد و حتی کپی برداری شده در دانشگاه ها هستیم.علت این است که نظام آموزشی در دبیرستان های ما به جای تربیت مهارت آموزیگر با ارائه مسایل تئوریک دانش آموزان را با یک سری آموزش های تئوریک و محفوظات کاملا مشخص تعلیم داده استدر مقاطع ابتدایی و متوسطه اول نیز به جرئت می توان گفت که دانش آموزان با مهارت آموزی نا آشنا هستند. در اینجا هم مهم ترین دلیل آن سیستم آموزشی سنتی حاکم بر مدارس ، تکیه بر محفوظات و تئوری ها و همچنین عدم آگاهی از اهمیت مهارت آموزی می باشد. یعنی معلمان به جای آشنا کردن آن ها به تکنیک و روش تحقیق و اثبات آن فقط به آن ها می آموزند که درس را حفظ کنند. در وب سایت حاضر قصد داریم به پاسخ پرسش مهر نوزدهم رئیس جمهور پیرامون مسئله مهارت آموزی بپردازیم.